Dva způsoby jednání s klienty: vytěžit, nebo najít skutečnou potřebu?

wait for it and do for it

wait for it!

Ve své praxi se setkávám s různými názory svých kolegů. Někteří berou svou práci zodpovědně, snaží se jak jen to jde najít ty správné a morálně únosné cesty jak prodat klientovi nějaký produkt, zároveň uspokojit jeho skutečné potřeby a zároveň splnit obchodní plán, který mateřská společnost nastavila. Ti druzí se soustředí hlavně na svou provizi, přeplňování plánů a získávání bonusů a naprosto s klidem hovoří o „vytěžení“ klienta. Život je přece tak jednoduchý a já jsem tu přece od toho abych si vydělal. Ach jo! Tedy spíše „Ach ne“.

Nikdo není svatý, nikdo není dokonalý, každý občas (překvapivě i já) udělá nějakou chybu. A do jisté míry to vždy bude o penězích. To o čem tady ale mluvím, souvisí se vcelku špatnou pověstí finančních poradců a bankovních institucí, kdy skutečný zájem není poradit a vézt se na vlně spokojených klientů, ale úmyslně vytěžit co nejvíce „tupých“ řad klientů bez skutečného zájmu o jejich reálnou potřebu.

Jistě namítnete, že „chytit vlnu“ spokojených klientů je někdy až na moc dlouho a nejde to bez počátečních investic. Na to řeknu jediné, ano je to těžké, ale všechny správné věci jsou těžké.


 
Postřehy Napsat komentář


Napsat komentář:

Váš email nebude zveřejněn. Povinná pole jsou označena *

*
*

Daniel Král