Asi většina z nás nemá ráda byrokracii. A to je jeden z důvodů, proč klienti odchází jinam. To není nic nového. Pokud je byrokracie větší než nezbytně nutná pro zajištění bezpečnosti a zákona, tak má banka zaděláno na podstatný problém – klientovo nepohodlí. Což vyústí klidně v klientův odchod jinam i se svými penězi.
Bonitní klient má navíc prostor na to, nemít čas na zbytečnosti a už vůbec ne na to, aby po něm banka chtěla něco jen proto, že je to dle jejích metodik a zvyklostí. Bonitní klient ví, že nosí bance dost peněz na to, aby banka byla ráda a nezatěžovala ho nelogickou byrokracií. A pokud to banka nepochochopí, klient se svými penězi půjde k té bance, která to chápe. Má prostě dost peněz na to, aby o ně měl vždy někdo zájem.
Pointa? Občas mi rozum zůstává stát nad tím, jak banky klientovy peníze snad ani nechtějí.