Síla, zneužitelnost a krása „doporučení“

Když něco potřebujete a zeptáte se na to kamaráda a ten Vám doporučí něco co sám používá, snadno se dostanete do situace, kdy si to samé pořídíte také, ale vůbec o tom nebudete přemýšlet. Proč když kamarádovi to funguje. Potíž nastane v případě až zjistíte, že vlastně kamarád „neřešil“ spoustu věcí, které řešíte vy. Nebo mu nevadily a Vám ano.

Hodně tedy bude záležet na tom, jak moc celý produkt (ať už je jakýkoli) budete chtít znát. Každopádně to, že vám někdo produkt doporučil způsobí, že automaticky začnete na tom, jak je to věc skvělá a možná, pokud zapnete mozek, se časem dostanete na reálnou hodnotu kterou pro Vás má. Každopádně je to přesně opačný postup, než by jste jinak asi zvolili. Spíše by jste byli ze začátku skeptičtí a produkt by Vás musel nejprve přesvědčit.

Obchodníci tohle moc dobře vědí a síla doporučení otevírá dveře tou nejpřímější cestou k Vaší peněžence. Sám mám doporučení rád, občas mi přivedou nového klienta. Sama o sobě nejsou doporučení špatná. Měli by jste ale mít na zřeteli, komu jej dáváte. A naopak, obchodník by měl s doporučením zacházet jako s krabicí plné křehkého skla – vážit si této vzácné cesty k novému klientovi a nezneužívat toho. Jedině tak se dá vybudovat obchodní vztah na úrovni, bez rozhořčených klientů.


 
Postřehy Napsat komentář


Napsat komentář:

Váš email nebude zveřejněn. Povinná pole jsou označena *

*
*

Daniel Král