Se spořícími účty se roztrhl pytel

Se spořícími účty jakoby se roztrhl pytel. Každá banka předhání tu druhou v úrokové míře, kterou svému klientovi nabídne. Liší se i podmínky za jakých reklamní úrokové míry platí. Pokud jednáte s bankou osobně je důležité si vždy ujasnit o jaké úrokové míře se bavíte. Banky rády uvádí úrokové sazby ještě před odečtením daní či bez různých poplatků. Finální roční čistý výnos takového produktu, se tak může lišit od informace na první pohled zřejmé z reklamního letáku.

Základní vlastnosti spořícího účtu jsou likvidita vložených peněžních prostředků a přitom zachování mnohonásobně vyššího úročení, než na běžných účtech. Nicméně tyto dvě vlastnosti jdou vždy proti sobě. Nemůžete chtít po někom, komu půjčíte na dva týdny 50 000 Kč, aby vám je úročil 5%. Nebo tedy ne v dnešní době, kdy úrokové míry jsou na historických minimech. Spořící účet je tedy takový kompromis mezi výnosem a možností mít kdykoli dostupné peníze.


 
Postřehy Napsat komentář


Napsat komentář:

Váš email nebude zveřejněn. Povinná pole jsou označena *

*
*

Daniel Král